Hella Marine Webhop leveringen en levertijden:
Bij Hella Marine producten komt het regelmatig voor dat de levertijden lang zijn. Wij doen ons best om u van afwijkende levertijden op de hoogte te houden en of in overleg met u een alternatief marine product te selecteren dat wel snel leverbaar is.
Deelleveringen van bestellingen die uit meerdere artikelen bestaan, zijn uitsluitend bij hoge uitzondering in overleg mogelijk vanwege de extra transportkosten.
Bent u Europese consument, en is de levertijd langer dan 30 dagen, dan heeft u volgens de consumenten leveringsvoorwaarden het recht om uw bestelling kosteloos te annuleren.
Logistiek binnen Nederland, Belgie en de overige EU-landen:
Voor Nederland en België maken wij gebruik van PostNL of DHL voor het versturen van uw pakket. Zodra een pakket aangemeld is voor verzending, krijgt u hierover een melding via e-mail.
Op het moment dat PostNL of DHL het pakket in ontvangst heeft genomen, ontvangt u een e-mail met de track en trace code om uw pakket te volgen. Meestal wordt uw pakket dan de volgende werkdag bezorgd. Voor België duurt het circa 2 werkdagen. Datzelfde geldt voor de meeste overige EU landen.
Mocht uw pakket ernstig beschadigd zijn, dan vragen wij u om het pakket te weigeren en Hella Marine Webshop daarvan direct op de hoogte te stellen middels een e-mail naar: info(at)HellaMarine-Webshop.nl
Logistiek buiten de EU-landen:
Leveringen buiten de EU zijn vrijgesteld van belastingen zoals BTW. Voor zendingen buiten de EU maken wij standaard gebruik van PostNL en DHL. Op de website van PostNL zijn de transit tijden per land beschikbaar. Houd u tevens rekening met het feit dat de lokale douane procedure een hoop tijd in beslag kan nemen.
Voor spoed zendingen maken wij op aanvraag gebruik van DHL Express of UPS Express. Hieraan zijn hoge kosten verbonden.
Leveringen door PostNL en UPS en levertijden:
Leveringen binnen Nederland door PostNL:
Als uw pakket verzonden is, dan ontvangt u van ons een verzend bevestiging per e-mail gevolgd door een e-mail van PostNL.
De PostNL e-mail bevat een link naar uw unieke Track en Trace code.
Als u op deze link klikt, kunt u op de website van PostNL uw bestelling volgen.
Omdat deze mails links bevatten kunnen ze in uw SPAM box terecht komen.
Controleer voordat u contact met ons opneemt of dit het geval is.
Niet thuis bij eerste bezorgpoging:
De PostNL bezorger laat een kaartje met een ‘niet-thuis code’ achter.
Met deze code kunt u zelf een nieuw bezorgmoment kiezen.
Dit kan tot 22.00 uur. Als u niets doet, komt PostNL op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag) nog een keer langs.
Niet thuis bij tweede bezorgpoging:
Ook dan laat de bezorger een kaartje bij u achter. Hierop staat waar u uw pakket kunt ophalen.
Deze informatie vind u u op de Track & Trace link die naar u verzonden is.
Leveringen buiten Nederland maar binnen de EU:
Als uw pakket verzonden is, dan ontvangt u van ons een verzend bevestiging per e-mail gevolgd door een e-mail van PostNL.
De PostNL e-mail bevat een link naar uw unieke Track en Trace code.
Als u op deze link klikt, kunt u op de website van PostNL uw bestelling volgen.
Let op: Omdat deze mails links bevatten kunnen ze in uw SPAM box terecht komen.
Controleer voordat u contact met ons opneemt of dit het geval is.
Leveringen buiten de EU:
Als uw pakket verzonden is, dan ontvangt u van ons een verzend bevestiging per e-mail gevolgd door een e-mail van PostNL.
De PostNL e-mail bevat een link naar uw unieke Track en Trace code.
Als u op deze link klikt, kunt u op de website van PostNL uw bestelling volgen.
Let op: Omdat deze mails links bevatten kunnen ze in uw SPAM box terecht komen.
Controleer voordat u contact met ons opneemt of dit het geval is.
Buiten Nederland werkt PostNL met partners in het land van bestemming.
Uw pakket gaat eerst naar douane en dan pas naar de partner van PostNL.
De douane heeft het recht om zendingen 30 dagen vast te houden zonder opgave van redenen.
De status van uw zending kunt u volgen met behulp van de link: https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/track-en-trace/
Leveringen door UPS:
Als uw pakket verzonden is, dan ontvangt u van ons een verzend bevestiging per e-mail gevolgd door een e-mail van UPS.
De UPS e-mail bevat een link naar uw unieke Track en Trace code.
Als u op deze link klikt, kunt u op de website van UPS uw bestelling volgen.
Let op: Omdat deze mails links bevatten kunnen ze in uw SPAM box terecht komen.
Controleer voordat u contact met ons opneemt of dit het geval is.
UPS doet geen tweede afleverpoging op dezelfde dag. UPS kan, indien nodig, een tweede poging doen op de volgende werkdag en een derde op de daaropvolgende werkdag. Uw zending kan ook naar een UPS Access Point™ worden gebracht, zodat u het daar kunt afhalen. De chauffeur van UPS laat een UPS InfoNotice® achter, waarop dit vermeld wordt.
Adres voor retourzendingen:
Voor retourzendingen kunt u het onderstaande adres gebruiken:
Hella Marine Webshop
Blauwhekken 1 E
4751 XD Oud Gastel
Nederland
Berekening verzendkosten:
Verzendkosten worden berekend op basis van het gewicht en de afmetingen van je bestelling. Daarom is het niet mogelijk om vooraf een schatting van de kosten te geven. Als je klaar bent met het uitzoeken van je bestelling, krijg je tijdens het afrekenproces een duidelijk overzicht van de verzendopties en -kosten die van toepassing zijn op je bestelling, voordat je moet betalen. Ben je het niet eens met deze kosten? Dan kun je de bestelling eenvoudig annuleren door je browser tabblad te sluiten.
Voor internationale zakelijke klanten bieden we ook de incoterms EXW, FCA en FOB. Deze verzendmethoden betekenen dat de klant de verzending op eigen verantwoordelijkheid en kosten regelt. In die gevallen brengen we geen verzendkosten in rekening.